OPTYMIŚCI Z NIEZAPOMINAJKI
Czy deszcz mocno pada, czy też słonko świeci,
Do przedszkola spieszą uśmiechnięte dzieci.
Już od progu pani radośnie nas wita,
I zawsze o marzenia nasze zapyta.
Uczy , że świat to miejsce dla każdego,
I dla małego i dla dorosłego.
Zaufanie mieć do ludzi , w siebie wierzyć trzeba,
Wtedy można zrobić wiele, można sięgnąć nieba.
Podejmować wyzwania, nawet bardzo trudne,
Bo wszystko dookoła jest ciekawe – nie nudne.
Uczyć się pięknych wartości i kolega dobrym być,
Dużo wiedzieć o przyrodzie i z nią w zgodzie żyć.
Chwalą nas panie i kochają rodzice,
Dlatego łatwiej nam iść przez życie.
Damy wszystkim radość i energii dobrej nić,
Bo radosnym optymistą każdy może być.
Przedszkole nasze:
- Stwarza warunki do wspierania rozwoju dziecka,
- Efektywnie wspomaga rodzinę w wychowaniu dziecka,
- Organizuje zajęcia otwarte dla rodziców z udziałem specjalistów,
- Oferuje solidną kadrę pracowników administracyjnoobsługowych, która angażuje się w realizację zadań dydaktyczno – wychowawczych przedszkola.
Zajęcia dodatkowe:
- Religia
- Zabawy z językiem angielskim,
- Zabawy z muzyką poważną,
- Zabawy rytmiczne,
- Zabawy z aktorami,
- Niezapominajkowy turysta,
- Kim zostanę?
- Klubiki rozwijające zainteresowania i zdolności.
ZADANIE DO REALIZACJI NA ROK SZKOLNY 2020/2021:
„Dziecko w świecie wartości-respektowanie norm społecznych oraz kształtowanie postaw tolerancji, akceptacji wobec siebie i innych poprzez codzienne działania wychowawcze.”
Kształtowanie postaw tolerancji i akceptacji wobec siebie i innych
Wdrażanie do przestrzegania wszelkich norm społecznych
Cele priorytetowe:
- kształtowanie umiejętności przestrzegania obowiązujących reguł,
- kształtowanie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami, rozpoznawania ich potrzeb, zgodnej współpracy z innymi, z zachowaniem obowiązujących norm i reguł kultury osobistej,
- rozwijanie empatii, umiejętności podejmowania działań mających na celu pomoc słabszym i potrzebującym,
- umiejętności rozwiązywania konfliktów i sporów,
- kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami literackimi i wytworami kultury, wyzwalanie potrzeby kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci,
- kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka, podtrzymywanie ciekawości poznawczej, rozwijanie kreatywności oraz brania odpowiedzialności za swoje decyzje i działania,
- kształtowanie świadomości odmienności osób niepełnosprawnych, innej narodowości, wyznania, tradycji kulturowej oraz ich praw.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- rozwija się w każdym obszarze swojego rozwoju (fizycznie, emocjonalnie, społecznie i poznawczo),
- bierze udział w proponowanych przez nauczyciela aktywnościach,
- zna normy i zasady postępowania obowiązujące w przedszkolu ( wspólne opracowanie Kodeksu Przedszkolaka),
- jest aktywne i chce poznawać świat ( wykorzystanie literatury dziecięcej),
- pomaga innym, jest koleżeńskie, zgodnie bawi się z kolegami ( bajki terapeutyczne, zabawy integracyjne,
- wykorzystanie metody pedagogiki zabawy KLANZA, obchodzenie urodzin w grupie, sprawianie drobnych przyjemności kolegom ( np., rysunek), organizowanie pomocy na rzecz potrzebujących),
- potrafi sam sobie zorganizować czas i zabawę ( elementy dramy),
- stosuje podstawowe zasady savoir-vivre ( savoir- vivre ),
- rozpoznaje i nazywa uczucia innych ( wykorzystanie literatury dziecięcej),
- respektuje prawa i potrzeby innych ( historyjki obrazkowe),
- słucha co mówią inni ( gry i zabawy rozwijające emocjonalność, metody aktywizujące myślenie),
- potrafi negocjować, przebaczać, przepraszać ( zabawy i gry przeciwko agresji, zabawy integracyjne).